معرفی کتاب:«فرآیندهای مدرن میراث فرهنگی در چارچوب آلترناتیوهای تمدنی روسیه»

انستیتو تحقیقاتی میراث فرهنگی و طبیعی روسیه به نام لیخاچف یک اثر علمی با عنوان «فرایندهای مدرن میراث فرهنگی در چارچوب آلترناتیوهای تمدنی روسیه» که توسط رییس بخش میراث فرهنگی این انستیتو؛ یوری زاکنوف تهیه شده منتشر نمود.

این کتاب الگوهای میراث فرهنگی را در مناطقی از روسیه که حافظه تاریخی، هویت ملی فرهنگی و تمدنی روسی را از منظر رویکرد ارزشی - تمدنی تشکیل می‌دهند، شرح می‌دهد.

عناوین برخی از مهم‌ترین بخش‌های کتاب:

  • پویایی شکل‌گیری جایگزین‌های تمدنی روسیه در زمینه میراث فرهنگی
  • میراث فرهنگی ناملموس روسیه به عنوان فرایند معنوی
  • میراث فرهنگی عامیانه سنتی نمونه‌های هنر عامیانه و صنایع دستی
  • چالش‌های جانشینی ارزش‌های سنتی در روسیه مدرن

کتاب ویژه متخصصانی‌ست که در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی و شیوه‌های اجتماعی- فرهنگی، به ویژه هنر سنتی و صنایع خلاق فرهنگی هنری، با هدف حفاظت از حاکمیت فرهنگی روسیه، ارزش‌های سنتی معنوی، اخلاقی و زیبایی‌شناختی آن کار می‌کنند.

همچنین این کتاب ممکن است برای افرادی که علاقمند به مسایل سیاست فرهنگی دولتی و تحلیل فرآیندهای فرهنگی مدرن در چارچوب تشدید تقابل تمدنی و تهدیدهای جهانی شدن هستند، مفید باشد.

دسترسی به متن پی دی اف کتاب:

https://heritage-institute.ru/wp-content/uploads/2024/03/zakunov-yu.a._sovremennye-proczessy-nasledovaniya-kultury_s-obl.pdf

منبع:

https://heritage-institute.ru/?tribe_events=v-svet-vyshla-nauchnaya-monografiya-sovremennye-proczessy-nasledovaniya-kultury-v-kontekste-rossijskoj-czivilizaczionnoj-alternativy

کد خبر 18972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =